JellyPages.com

Tuesday, July 15, 2014

I-M F-A-L-L I-N L-O-V-E ? MARRIED ?

Assalamualaikum, hye we meet again ! ;)


  I'm fall in love ? ta na bercinta mahupun bercouple tapi hatiku tertarik kepada seseorang. siapakah gerangan dia, biarlah ALLAH sahaja yang mengetahui. kalau ada jodoh dengannya, alhamdulillah. tapi kalau ta de, maksudnya bukan rezeki dan mungkin ALLAH dah kirimkan seseorang yang mampu membimbing diriku ini ke jalanNya dengan lebih sempurna. Acap kali pulang ke kampung halaman, bertemu saudara mara, waris-waris, pakcik makcik, soalan cepumas yang sering kali ku dengar, " Kakak bila na kawin ? ta de calon lagi ke ? " terkedu aku  na jawab. terkebil-kebil seketika memikir kan ayat. tiap kali ditanya sebegitu, jawapanku " tiada siapa yang sudi, masih solo, fokus study, study ta habis lagi. ada jodoh, ada rezeki ada lah. kalau orang tu berkenan, biarlah dia datang sendiri dengan rombongan, minta restu dengan ibu dengan ayah.. " sampaikan aku dah muak dengan jawapan aku sendiri, telinga pun dah lali dengar soalan yang sama berulang kali. tapi apakan daya, mulut oirang kita ta boleh na tutup. jawab jela selagi dorang bertanya. impian aku na berkahwin dengan orang dari sabah atau sarawak. impian je lebih, tapi ta tahu nanti dapat suami orang mana, bedal shaja lah, mana-mana pun ta kisah.. hahahaha :D.. bila tengok orang bercinta, nampak best je, tapi aku ta de feeling na bercinta. rasa kekok kalau aku bercinta bila dah lama solo nih. kalau boleh na terus nikah. kalau bercinta, sentuh-sentuh dapat dosa. kalau dah nikah, sentuh-sentuh dapat pahala. lagipun elakkan zina lebih baik kan. kadang-kadang aku terasa seronok bila tengok orang dah kawin, dah pregnant. termenung dan berangan seorang diri tu memang dah adat, tabiat bila bersendirian. alangkah indahnya aku dapat merasai seperti mereka. mungkin belum sampai lagi rezekiku. sabar menanti dan berharap dialah orangnya ;) .. okayy la, nanti kita smbung ye.. tralalalala bye, assalamualaikum ^_^

No comments:

Post a Comment